Better Investing Tips

G20-johtajat pääsivät sopimukseen yhteisestä tiedonannosta Delhin huippukokouksessa

click fraud protection

20 hengen ryhmä (G20) johtajat hyväksyivät yhteisen julkilausuman huippukokous Delhissä Lauantaina käsiteltiin monenlaisia ​​maailmantalouteen vaikuttavia kysymyksiä, mukaan lukien ilmastonmuutos ja elintarvikehuolto, sen jälkeen, kun Venäjän Ukrainaan miehitystä koskevassa kielenkäytössä oli kompromisseja.

Key Takeaways

• G20 pääsi yhteisymmärrykseen yhteisestä julkilausumasta, joka kattaa laajan kirjon maailmantalouteen vaikuttavia kysymyksiä, mukaan lukien ilmastonmuutos ja elintarvikehuolto.
  • Sopimus saavutettiin odotettua nopeammin, kun G20-maiden johtajat tekivät kompromisseja Ukrainan sotaan liittyvän kielen suhteen.
  • Afrikan unioni, 55-jäseninen Afrikan valtioiden blokki, toivotettiin tervetulleeksi G20-ryhmän pysyväksi jäseneksi.

Sopimus syntyi odotettua nopeammin, kun pelättiin, että erilaiset kannat Ukrainan sotaan uhkaavat ryhmän kykyä päästä yksimielisyyteen.

Julistuksessa G20-maiden johtajat vaativat laajalti tukevampaa politiikkaa vahvempien kauppapolkujen luomiseksi sekä yhteistyötä yleissopimuksen "täydelliseen, oikea-aikaiseen ja tehokkaaseen täytäntöönpanoon".

Mustanmeren viljakauppa välittäjänä Yhdistyneet kansakunnat "varmistaa viljan, elintarvikkeiden ja lannoitteiden/panosten välittömät ja esteettömät toimitukset Venäjän federaatiosta ja Ukrainasta."

Venäjä vetäytyi sopimuksesta heinäkuussa, mikä lisäsi paineita elintarviketurvahaasteisiin ja G20-ryhmän lausuntoon korosti sopimuksen tärkeyttä "vastaamaan kysyntää kehitysmaissa ja vähiten kehittyneissä maissa, erityisesti niissä Afrikka."

Lausunnossa korostettiin myös kansainvälisten rahoituslaitosten uudistamisen tarvetta ja pyrkimykset tukea matalan ja keskitulotason maiden velkahaavoittuvuutta sekä ilmastoa rahoitusta.

G20 ehdotti, että maailma tarvitsee 4 biljoonaa dollaria vuodessa investointeja vuoteen 2030 mennessä saavuttaakseen nollapäästötavoitteet vuoteen 2030 mennessä. 2050, jolloin kehitysmaat tarvitsevat noin 5,8 biljoonaa dollaria ennen vuotta 2030 saavuttaakseen ilmastonsa tavoitteet.

Afrikan unioni, 55-jäseninen Afrikan valtioiden blokki, toivotettiin myös erityisen tervetulleeksi Afrikan unionin pysyväksi jäseneksi. G20 Delhin huippukokouksessa, mikä teki siitä toisen alueellisen ryhmittymän, joka on hyväksytty täysin pysyväksi jäsen.

Kiinteäkorkoinen asuntolaina on keskimäärin tasainen toisen päivän ajan

Toisena päivänä kiinteäkorkoisten asuntolainatuotteiden keskiarvot olivat lähes ennallaan 30, 20...

Krypton kauhea, ei hyvä, erittäin huono vuosi

Kryptofanit maksoivat korkean hinnan kauheasta 2022:sta saaduista opetuksista: Hajautettu rahoit...